Viper


Mei 2008. Toevallig stuit Carmen op een website van een violiste uit Amerika met een 7-snarige viool. Haar voelsprieten sprongen als raketjes omhoog, ZEVEN SNAREN (normaal heeft een viool 4 snaren), WOUW!! Na veel zoeken en surfen kwam ze uiteindelijk terecht bij de maker van die Viper.

Na vele mailtjes over snaren, kwaliteit, prijs, garantie, klankkleur (want electrische violen klinken vaak erg "blikkerig") vroeg Carmen of ze eens een keer op zo'n Viper mocht spelen bij een klant van hen in de buurt.... Dat ging niet, want er was nog geen enkel exemplaar in Nederland verkocht. Intuitief voelde ze dat het om een goed instrument ging. Dat in combinatie met het speciaal ontwikkelde schouder-steun-systeem, waarbij de viool niet meer met de schouder geklemd moet worden, bracht haar tot de grote sprong in het diepe: ze bestelde een Viper met alles erop en eraan, fretten, gouden beslag, zoveel mogelijk snaren..

Toen moest ze 22 lange spannende weken wachten....
Want zo'n zeldzaam instrument wordt niet aan de lopende band gemaakt maar alleen na een bestelling zorgvuldig met de hand gebouwd.

Het bleek een schot in de roos!

De Viper klinkt (over haar Trace Acoustic versterker) net als een mooie warme akoestische viool. Zelfs in de lagere registers - die van de altviool en cello (hij kan 1 toon lager dan een cello) - heeft de Viper een mooie diepe klankkleur.

Naast het grote bereik heeft de Viper NOG een extra dimensie; met behulp van een pedaal (dat vaak gebruikt wordt door gitaristen) kan de Viper scheuren als een overstuurde distortiongitaar!

Bovendien is deze Stradivarius van de 21ste eeuw, want zo wordt hij genoemd, uitgerust met een speciaal schoudersteunsysteem waardoor er niet meer "geklemd" moet worden met de kin. Je kan gewoon spelend om je heen kijken, zingen en een kettingen dragen doet geen pijn meer!

sluit dit venster